2014. február 25., kedd

3. Fejezet

Mikor megszólalt a csengő, már az asztalomnál üldögéltem. A kezemben fogtam a kedvenc grafitceruzámat és épp egy szempárt vázoltam fel. A mai rajzóra témája ugyanis az álom volt. Nem, nem az, hogy miről álmodozunk, hanem az álom, amit álmodunk. Örültem, mert már régóta terveztem lejegyezni az álmaim közül párat, amik közé ez is beletartozott.
Nagyjából tíz perc telt el, mióta kikaptuk a feladatunkat, amikor az új fiú szó szerint beesett az ajtón. A rajztanár felvonta a szemöldökét, majd elkérte a nevét, hogy beírhassa későnek. Valószínűleg nem lepe meg senkit sem azzal, hogyha kijelentem, hogy senki sem foglalt mellettem helyet. Nagyon reméltem, hogy nem a mellettem lévő széket szemeli ki magának, de sajnos elkéstem, bármilyen gyorsan is dobtam fel magam mellé a táskámat. 
-       Leülhetek? – Lépett mellém.
-       Nem – válaszoltam egyszerűen. Ennek ellenére, azonban mégis helyet foglalt mellettem. Éreztem, hogy bámul, ezért ráförmedtem:
-       Mi van? - Csak hallgatott. – Nem akarsz semmit sem mondani? – Húztam fel kérdőn a szemöldököm. Megvonta a vállát. – Akkor meg ne bámulj és hagyj dolgozni – fordultam a rajzlap felé.
Tíz perccel az óra vége felé, egy papírgalacsin landolt előttem. A fiúra pillantottam, de ő csak rajzolt. Kibontottam a levélkét és az alábbi szöveg fogadott:
Most haragszol rám?
Visszaírtam.
Szerinted?
Elolvasta az apró üzenetet, elmosolyodott, majd körmölni kezdett.
-       Jack, ne levelezzen az órámon és kérem, ne vonja el Aurore figyelmét – pillantott fel a tanár az asztala mögötti papírhalmok alól.
A figyelmeztetés ellenére a fecnit gyorsan hozzám pöckölte.
Mindegy. Mit csinálsz?
Hitetlenkedve megráztam a fejem, felálltam és kidobtam a papírt. Azután visszaültem a helyemre és tüntetően hátat fordítottam neki. Mi az, hogy mindegy? Nem mindegy. Nem én szóltam be neki, nem őt röhögték ki, nem mellé nem állt senki. Ha nem tudja, hogy én mit élek át minden nap, ne mindegyezzen.
A csengő berregve jelezte az óra végét. A teremben a diákok beszélgetni kezdtek, ő is megpróbált csevegni velem.
-       Most őszintén mi bajod van? – Szögezte nekem a kérdést.
-       Mi bajom van? Ezt most őszintén kérdezed? Figyelj ide James. Vagy Jake, bárhogy is hívnak. Ne próbálj jó pofizni. Mit számít neked az, ha nem akarok még szóba állni se egy olyan emberrel, mint te?
-       Jack vagyok.
-       Nem érdekel. És ha még egyszer megzavarsz rajzolás közben, esküszöm, hogy rád borítom a festékes vizet – Mondtam durcásan. Azt hittem, hogy ez után a megszólalásom után végre elmegy, de nem így történt. Jack elnevette magát.
-       Most meg kéne ijednem? „Őszintén” – mosolyodott el és bal arcán egy édes kis gödröcske jelent meg. Elhúztam a számat.
-       Nem, de más fenyegetés nem jutott eszembe – fontam össze a karjaimat.
Duplaóra végére már egész felszabadultan beszélgettünk. Bár nekem nem állt módomban, mert tudtam, hogy így még jobban megutálnának (főképp a lányok), de úgy éreztem, hogy barátok lettünk. Csak barátok. Nem hittem volna, de az alkotásom elkészült, úgy is, hogy nem is figyeltem oda, hogy milyen színeket használok. Rajzóra közepén Jack és én farkasszemet néztünk és miután veszített (és én eljártam a győzelmi táncom) már a fejemben volt a csodálatos tengerkék szempár, ami szinte már magától került a papírra. Aláírtam az alkotást és odaadtam a rajztanárnak. Azután Jack is odanyújtotta az övét, amit én eddig észre sem vettem. Egy hajnali napfelkelte szerepelt rajta, rózsaszín, narancssárga és mindenféle színekkel keveredve.
-       Nagyon jól rajzolsz – ámultam el, erre ő csak szerényen megvonta a vállát. Már majdnem elértünk az iskola fő folyosójáig, de ekkor hirtelen félretoltam az egyik sarokba.
-       Jól figyelj. Nem vagyok egy úgymond „kedvelt” személy, ezért itt már elválnak útjaink, hacsak nem akarod magad megalázni a puszta jelenlétemmel – mosolyogtam gúnyosan. – Valószínű, hogy az utóbbit fogod választani, úgyhogy én megyek is, mielőtt még észrevennének. Szia! – Intettem és elsiettem az ellenkező irányba.

Mélyen, legbelül azt reméltem, hogy utánam jön, és azt mondja, hogy nem sajnálja a hírnevét, szívesen mutatkozik velem. De be kellett látnom, hogy nem fog így történni. Jack a menőkhöz tartozik én meg… Én meg én vagyok. Mégis fájt, amikor megfordultam és Jack hűlt helyét láttam. Ugyan Aurore, minek reménykedsz? Igen, valóban, mindig a tiltott gyümölcs a legédesebb. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése